Saturday, 25 June 2011

hari ke 31 aku berpantang...

pagi nie... 1.32am.. 26/06/2011 genaplah sebulan aku berpantang... semalam...hehe...aku pergi jalan2 ngan hubby... pastu melencong ke giant...cdangnyer nak cari buah kurma... buah-buahan lain yang aku jmper... pastu... tahlah...masa mkan2x...tengah2 syok makan n bergurau senda ngan hubby...tiba2 dia senyap... dia menangis rupa2nya... dia rasa sedih bila aku cter pasal baby... aku pun sedih gak...tapi aku x nak layan perasaan aku nii... lama gak dia senyap... baru aku tahu bukan senang untuk seorang lelaki melupakan kesedihan yang di alami... aku lagi rindukan mujahid... 9 bulan aku kandungkan dia kehulu kehilir...
setiap saat...
setiap detik aku bersama dengannya...masih terasa lagi tendangan kakinya... setiap pagi dia kejutkan aku bangun pagi...
perasaan aku...
gembira aku padanya... hanya Allah sahajalah yang tahu perasaan aku ni... kesedihan yang aku alami...
Rindunya aku padanya hanya Allahlah sahaja yang mengetahuinya...
Bukan mudah untuk aku melupakannya...
pastu nak hilangkan kedukaan dalam hati masing2...kitaorang pun tengok ler lagi cter...KL Gangster...
aku tahu...hubby aku paksakan diri untuk ketawa...sebab nak happykan diri...
aku lagi sedih tengok keadaan dia dari kematian mujahid...
Ya Allah Ya tuhanku...berikanlah hambamu ini kekuatan untuk menghadapinya Ya Allah...
Berikanlah pada kami kebahagian... Pelengkap hidup kami Ya Allah...
Sesungguhnya apa yang engkau rancangkan pada kami memang semua...
Aku tahu Ya Allah... Apa yang engkau lakukan ini adalah untuk kebaikan pada diri kami...

Aku menangis lagi hari niee...mengenangkan arwah mujahid... mengenangkan suamiku...

aku cemburu...
bila tengok kat facebook...orang lain bahagia dengan sebab dah ada keluarga sendiri..tapi aku ckup bahagia cumaa... masih terasa lagi sunyinyer.. sebab x der lagi penyeri dalam kehidupan kami.... adakah aku boleh mencipta kebahagiaan nanti???...




aku baru teringat...laki aku lagi sedih...sebab kakaknya dah bersalin... dapat anak lelaki... hmmm... x perlah... janganlah sedih suamiku... pasti ada hikmah apa yang berlaku pada kita... kita sendiri x nampak pada rancangan Allah....apa yang Allah lakukan pada kita ada mungkin ada sebabnya...kita x tahu sayang... memang kita yang merancang kehidupan ini... tapi ingatlah sayang... kita nie perancang kehidupan... bukan penentu pada takdir... semua itu hanya Allah sahajalah yang menentukannya... jadi... x kira apa yang terjadi... kita kenalah bersangka baik pada Allah...sebab apa yang Dia lakukan adalahyang terbaik untuk kita...

1 comment: