Thursday, 29 December 2011

LUAHAN HATIKU..MENJELANG PENGHUJUNG 2011

Hmm… tahun 2011…banyaaaakkkkk sangat kenangan yang x dapat aku lupakan.. akan aku abadikan didalam sebuah memori dihujung jari aku……hmm..lagu kegemaran anak ibu..hmmm…mujahid sayang… apa yang anak ibu tengah buat yer… pergilah bermain di syurga sayang… ibu pasti anak ibu sedang bergembira di sana..… x sabar nak jmper anak ibu…bila sampai di sana nanti… Dan pasti kita akan berjumpa…

Yer..pandangan mata anak ibu … ibu x kan lupakan sampai bila2..masih segar lagi diingatan ibu akan pndangan itu.. itulah pndangan terakhir kita.. ciuman ibu pda anak ibu… syahdunyerrrr… dan sedihnyerr..bila mujahid..meninggalkan ibu…jauhhhh…dari dakapan ibu… banyak memori ibu sepanjang tahun 2011 ni..memori yang banyak sangat menyedarkan diri ibu dan abah… memori yang meninggalkan kesan yang begitu mendalam sekali…sampai sekrang abah masih menangis…mengingatkan anak ibu..mujahid.. hadirkanlah dalam mimpi abah… agar abah tahu yang mujahid bergembira di sana…sebagaimana mujahid selalu hadir dalam mimpi ibu…yang anak ibu sedang bergembira di sana..  ibu yakin.. anak ibulah yang akan bawak ibu dan abah kesyurga nanti… ibu risau sayang yang nanti kalo ibu pregnant… adik mujahid akan meninggalkan kami lagi…

 Ya Allah Ya tuhanku..janganlah engkau menguji aku pda sesuatu yang x mampu kami tanggung Ya Allah.. ujilah kami pada kemampuan kami…ujilah kami.. pda sesuatu yang boleh menyedarkan kami tentang keesaanmu.. janganlah engkau menguji kami pada sesuatu yang boleh memesongkan akidah kami ya Allah… Sesungguhnya Aku redha dengan ujianMu… Rahmatilah Kami… Redhailah Kami… Berkatilah Kami… dan Bahagialah kami dengan NikmatMu…
Aminn….


Aku…terharu pada kehidupan..kerana masih ada yang simpati di atas kami… terima kasih di atas nasihat yang diberikan… setiap kata2 yang terucap dari bibir mereka.. aku doakan agar Allah merahmati mereka.. “May Allah bless the people who think about My life”… terasa setiap kata2 mereka itu begitu berharga…dan kata2 itulah yang menjadikan aku orang yang tabah menghadapi liku2 kehidupan ini…

Sunday, 25 December 2011

jiran

nak luahkan juga..hmmm...dulu...kiri depan belakang x der jiran...cuma harapkan jiran belah kanan jer...dan  selang sebuah depan umah...cuma jiran belah kanan... x ok ckit....memang masa mula2 masuk rumah lama dulu..alhamdulillah...semua jiran ok...cuma sejak akhir2 itu jer....hmmmm.... bl dah pndah... kiri, kanan, depan belakang..keliling banyak jiran...tp kenapa diorang sombong bangat yer... bukan aku yang x tegur... aku tegur macm biasa...cuma... tahlah... sampaikan sebelah rumah wat kenduri.... x dijemput langsung.... mula2 aku x fikir sangat...mungkin diorang fkir aku x da umah kot.. sebab tu x di ajak... tp bila depan umah wat knduri pn x dijmpet sama.. aku jadi pelik... DIMANAKAH SILAP DAN SALAH AKU????sedangkan beberapa kali laki aku keluar rumah.. wat x tau jer...bukannya laki aku x pernah tegur jiran2 sekeliling... semua dia tegur... cuma... bila laki aku dah mula kecik hati ngan sikap diorang..membuatkan aku terfkir2... apa salah aku....??? pelik sungguh aku ngan sikap diorang ni.... sedangkan.. aku bukannya wat hal apa2 pun.... lepas abih kerja terus masuk umah... jmper jiran baru aku sembang... kalo x.. x der ler.... aduhai...lgpn akukan sorang2...

Thursday, 22 December 2011

Kata orang...walau berat macmner pun dugaan yang kita alami...'HIDUP PERLU DITERUSKAN'


............................................................................................................................................................................
........

Thursday, 15 December 2011

AkU BoLeH BeRjAyA....!!!

dalam kehidupan ini....
banyak yang perlu dipelajari...bukan mudah untuk menjadi orang berjaya dan bukan susah untuk menemui kegagalan....
kegagalan... manusia dikurniakan oleh Allah bukan untuk menjadi orang yang gagal... yer... aku orang yang berjaya... berjaya... sebab masih hidup didunia ini...
pedulikanlah fiza..apa yang orang lain nak ckap... ingat!!!!!...REZKI MILIK ALLAH... BUKAN MILIK SESIAPA...walau rezki banyak mcmner sekalipun... kalau ALLAH tetapkan yang ia x ckup..tetap gak x ckup... sekrang...aku rancang betul2...rancang..akan dtang... plan betul2 apa yang aku inginkan... sebab dah banyak kali aku gagal...gagal kerana mendengar kata manusia...KINI..... aku ingin mendengar kata hatiku sendiri... aku akan buktikan yang aku boleh lakukan... aku boleh berjaya... Anak ibu...mujahid...doakan kejayaan kami yer sayang...

Friday, 18 November 2011

Aku x kira... cukup jer 2 tahun... nak baby gak... huhu... seksanya menunggu... nak tunggu lagi.. aduhai... yer... x tahulah pengalaman orang yang nak sambung study tue... nak kerja... nak blaja lagi pastu jaga anak lagi... susah ker??? tahlah,,, x fkir pun lagi....

tertanya-tanya

AKU...
 masih menghintung diri.. tertanya2 hati ku... betul ker apa yang aku lakukan ini... betul ker keputusan yang aku lakukan... salah ker apa yang aku buat ini... hmmm.... nampak2 peluang2 nak tukar tue ada... tapi hati masih tertanya2.... x menyesal ker nanti... hmmm... tahlah... banyak sangat2 yang aku fikirkan ni... hakikat sebenarnya aku takut pada dunia di KL nanti... huhu.. Tapi.. apa yang aku nak takut??? husbandkan ada disisi... tahlah... x tahu apa yang aku takutkan ni... aku pun x tahu...x tahu nak cter mcmner keresahan di hati ni...

Friday, 11 November 2011

mencari arah

masih mencari arah.. betul ker tindakan aku ni.... takut tersilap langkah.... apa yang patut dilakukan yer... nak solat istikharah.. tengah dtang cik P..huhu... nak wat p yer....
Ya Allah ya tuhanku.. berikanlah hambamu ini petunjuk...
agar segala keputusan yang aku lakukan dapt dipermudahkan oleh Mu..
agar segala keputusan yang aku lakukan adalah betul...

11.11.11

hmmm..bukan nak marah.. luahan perasaan jer... apalah yang ada ngan tarikh hari ni yer... bukan semua.... tapi kebanyakan orang memperbanggakannnya.. bulan islam???? x bangga ker?? tah2x.. ramai yang x tahu pun... hari nie berapa zulhijjah..hmmm

Monday, 31 October 2011

sahabat sejati

ambik feeling....
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm......

nak cter psal sahabat...
hmmm...andai kata....
aku menemui sahabat yang sejati...
yang sanggup susah bersama denganku... senang denganku...
ketawa denganku.. menangis denganku....

pasti...pasti..
aku akan sentiasa mendoakan untuknya..
pasti...
aku akan melindungi dia di akhirat kelak...
pasti...
 setiap kebaikan yang aku lakukan..
aku akan serahkan separuh padaNya...
pasti setiap kalimah zikir yang keluar dari bibirku...
aku harap..agar...
Allah sedekahkan kepada sahabtku itu...
pasti aku akan sanggup lakukan apa saja untuknya... pasti...
aku akan melindunginya dari sambaran api neraka....

tapi.. apakan daya... setiap hari aku berdoa agar dipertemukan seorang sahabat yang sejati...masih aku x jmper lagi...aku...
masih keseorangan...
Aku fikir mungkin... ada hikmah apa yang berlaku....


amaran... bukan marah.. ingatkan jer

lain kali fiza... INGAT TAU!!!!... sebelum nak wat aper2 kaji dari orang bawahan dulu.. baru pegi atas.. nie x... terus pergi atas.. kan dah kena marah....PADAM MUKA AKU... MUHAHAHAHA...rasakan... jadikan apa yang berlaku hari ni sebagai pengalaman buat diri sendiri

Thursday, 27 October 2011

hadirkanlah dalam mimpiku lagi...

hari nie nak cter kisah tentang anak ibu...alhamdulillah... ALLAH pertemukan ibu dengan mujahid... dah 3 kali ibu mimpikan anak ibu... setiap bulan anak ibu hadir dalam mimpi ibu... mimpi yang ke 2 ibu x leh lupakan... mujahid hadir dalam mimpi ibu... ibu menyusukan mujahid... mujahid minum puas2 pastu bila dah kenyang mujahid pandang ibu...syahdunya pandangan anak ibu memandang ibu... ibu x kan lupakan wajah anak ibu... sampai sekrang masih bermain difikran ibu...dan bila ibu sedar... ibu tercium bau bayi.. dan ibu yakin... roh mujahid... hadir untuk melihat keadaan ibu...waktu tuekan bulan ramadhan.... terima kasih YA ALLAH.. kerana Engkau aku dapat melihat dengan jelas wajah anakku... matanya...bibirnya.. hidungnya.. warna kulitnyer..pipinya... keningnya.. alis matanya.. semuanya mirip aku.... terubat rindu ibu pada anak ibu nii.. alhamdulillah... kali ke3 mujahid hadir dalam mimpi ibu.. waktu tu sayang, ibu betul2 pnat... banyak sangat kerja kat ofis.. nak pergi site lagi... balik pun dah dekat 1 pagi... sampai rumah terus jer tidur sebab terlalu penat... anak ibu dah pandai duduk... walaupun ibu tidur kejap jer... tapi dalam mimpi tuu.. ibu rasa lama sangat2... puas sangat2 ibu main ngan anak ibu... sampai ibu sedar... rasa lenguh tangan ibu dukung mujahid tau...
walaupun KITA di dunia yang berbeza... Allah pertemukan kita di alam mimpi... andai kata dalam mimpi boleh wat rakaman video.. dah lama ibu buat... supaya ibu x lupa pada anak ibu...

Sunday, 23 October 2011

ANAK....

ANAK itu adalah perhiasan dunia..hmmm... btul tue... kita boleh terima kalau ALLAH tarik harta kita... tapi bukan anak... kita boleh terima kalau kita kehilangan segala2nya tapi bukan anak.. terasa begitu berat bila diuji dengan anak.. termasuklah aku....

YA ALLAH  YA TUHANKAN...
andai kata ujian yang engkau berikan ini dapat teguhkan hati ku padaMU...
aku bersyukur YA ALLAH kerana engkau masih memerhati tentang diriku...
engkau masih memerlukan perhatian dariku...
engkau masih melihatku...
engkau masih rindu padaku pada setiap kalimah zikir yang aku berikan padamu...

YA ALLAH YA TUHANKU...
masih terasa lagi bertapa beratnya ujian yang engkau berikan pada aku dulu...
bertimpa2 masalah ku YA ALLAH...
di pulaukan keluarga...
dipulaukan mertua...
dipulaukan sanak saudara...
masalah kewangan...
berjauhan dengan husband...
tiada siapa tempat untuk aku mengadu...
kawan... tiada siapa yang ingin mendengar...
apatah lagi adik beradik...
aku sebatang kara waktu tue YA ALLAH...
hanya engkau tempat untuk aku merintih....mengadu dan mencari ketenangan...
Aku redha dengan ujianMU YA ALLAH...
tapi...
bila engkau uji aku dengan seorang anak...
betapa berat ujianMu padaku...
sukar untuk aku menerimanya...
aku hanyalah insan biasa... manusia yang lemah...
tidak mampu untuk menanggung apabila kehilangan insan yang paling aku sayang...
hanya padaMu aku memohon kekuatan............

KINI...
5 bulan telah berlalu....
aku redha dengan pemergiannya...
mungkin ini yang terbaik buat aku...
mungkin ada hikmah apa yang berlaku...
mungkin anak itu syafaat buatku dan suamiku...
siapa tahu...
hanya ENGKAU sajalah yang MAHA MENGETAHUI....

Thursday, 20 October 2011

percutian kami

hmm.. baru jer lepas update mastersheet and check wiring list... alhamdulillah... selesai jugak kerja ibu ni... selepas 2 hari bertungkus lumus menyiapkannya.. hari ni abah balik... snoknyer... terhibur hati ibu...
teringat plak minggu lepas hari ahad... ibu dan abah serta keluarga mertua.. kami bercuti kat lumut.. seharian ibu dan abah mandi laut..waaa.... puas sangat2 tau sayang... abah dukung ibu dalam laut.. katanya ringan jer... bila naik ke tepi pantai jer.. berdebuk jatuh ibu.. sebab ibukan berat..hehehe..lepas tue main kejar dalam laut... abih keluar segala gendut ibu kejar abah..hehehe... dah dapat... habuannya kena dkung ibu ler..hehe... macam tuelah sampai puas... terima kasih abahnyer sebab bagi ibunyer happy sangat2 tau... terhibur hati ibu dengan keletah abah... hmm.. apa plak plan minggu nie yerr???

Friday, 14 October 2011

anakku

dah 4 bulan lebih anak ibu tinggalkan ibu..hmmm.. kdang2... hati ni terusik jugak... kenangan dulu.. pandangan terakhir anak ibu.. tangisan ibu bila doktor jmper ibu.. bagitau anak ibu dah x der lagi...hmmm... semua tue kenangan.... tapi... kdang2... sedih gak.... ibu tahu.. anak ibu lapar waktu tue... 4 hari anak ibu x makan apa2... kalaulah waktu itu ibu berkeras hati nak ikut anak ibu juga... pasti sekrang mungkin... kita masih lagi boleh bersama... tapi cuma KALAU... sekrang semuanya dah terjadi... tiada lagi KALAU untuk ibu katakan lagi... sebab x baik.. kan berdosa tuuu....

apa yang terjadi.. dah termaktub dalam qadak dan qadar ALLAH... ibu harus redha dengan apa yang terjadi.... YAA... ibu redha... cuma tuelah... kdang2..kenangan kita bersama dulu mengusik hati dan perasaan ibu... ibu SEBENARNYA.. teramat rindukan anak ibu... kdang2.. bila ibu tidur... ibu rasa teringin sangat nak dakap seorang kanak2 kecil...  keinginan tue membuak2.. tapi apakan daya.. ibu sendirian... ibu sendirian lagi... aduhai... sabarkalah hati ini dari berjauhan dengan suamiku... sampai bilalah ibu nak berjauhan dengan abah...sampai bilalah ibu perlu sepi begini lagi....

hanya alat komunikasi yang dapat menghubungkan antara ibu dan abah.... tapi sampai bila????

Tuesday, 27 September 2011

TAHUN NIE... banyak betul kenangan berlaku.. well lebih banyak kenangan pahit dari manis... so... pada sesiapa yang berkenaan... janganlah kerana sikap aku yang suka memencilkan diri.. membuatkan korang rasa x selesa... tahun nie.. x nak masuk apa2 aktiviti pun.. x nak join apa2 acara pun.. buka sebab nak boikot... tapi tahun ni.. xder mood langsung untuk kembali aktif... tahun untuk berehat dari segala stress yang berlaku dulu... untuk tenangkan jiwa... dan untuk fkirkan diri sendiri di sebalik apa yang berlaku..hmmm.... andai kata di ceritakan DISINI... x ckup page untuk di luahkan... biarlah ia di abadikan di dalam hati

Friday, 23 September 2011

tiap kali fikirkan ANAK..hati ini berdebar2... kesunyian menguasai diri ini.. x sabar nak pregnant lagi.. bila bincang ngan hubby... Dia suruh bersabar..hmmm....tunggu 2 tahun lagi.. ermmm....hmmm cepatlah 2 tahun berlalu... x sabar nak tunggu 2 tahun lagi... rindunya nak belai, nak main2.. nak geletek... nek bermanja... nak peluk.. nak cium... nak apa yang ibu lain buat pada anaknya...semuanya aku inginkan... nak anak ramai2... bila tengok keliling jiran penuh dengan gelak tawa anak.. jeritan, tangisan.. bagi aku segala2nya indah.. tapi aku...hmm.. balik jer kerja... bom... menung jap.. pastu tdor...hmm... rutin setiap hari.. bila hubby balik hjung minggu ler baru jalan2... itu pun 2 hari...hmmm...


mujahid... ibu dengar lagu kegemaran anak ibu tau... ku merinduimu dari kumpulan devontees.. kenapa baru sekrang ibu faham maksud lagu tue yer... mujahid rindukan ibu yer.. ibu berkali2 ganda rindukan anak ibu... ibu redha nak... dalam kesedihan ibu.. ibu happy sebab anak ibu menjadi ahli syurga tanpa dihisab..mana tahu.. bila ibu dan abah kat alam akhirat nanti.. mujahid bawak kami kesana sekali... hmmm... alhamdulillah.. ada juga anak ibu yang masuk syurga terus... setiap waktu.. bila ibu dan abah mengaji ker atau buat sesuatu untuk di wakafkan... semuanya atas nama anak ibu tau... abah kata bila dia teringatkan mujahid.. lagi banyak dia mengaji.. nak sedekahkan kat anak ibu...

Tuesday, 23 August 2011

Yang dirindui anak ibu mujahid…




terima kasih sayang sebab banyak mengajar ibu tentang kehidupan… yang Selama ini ibu x sedar langsung… kesilapan yang ibu lakukan pada keadaan sekeliling… kata2 dari seorang hamba ALLAH yang sepatutnya bila mujahid ada ibu merasa bangga.. tapi kini x lagi.. ibu rasa sebak dan sedih bila dia keluarkan kata2 itu…”kalau ada mujahid mesti dia akan jadi budak yang pandai..yer…sepatutnya ibu merasa bangga bila dia kata macam tu.. tapi tahlah… mujahid pun x der.. apakan daya ibu.. Allah lebih sayangkan mujahid dari ibu…

ibu yakin kalau ada mujahid lagi… mesti ibu x mampu menjaga mujahid.. ibu x mampu untuk mendidik mujahid…ibu x mampu memberi kasih sayang pada mujahid…sebab ibu keseorangan sayang… ibu sepi di sini… walaupun hakikatnya ibu sedih dengan pemergian anak ibu.. tapi ibu redha dengan ketentuan ALLAH.. ibu tahu apa yang ALLAH lakukan untuk ibu adalah yang terbaik untuk mujahid dan ibu… kini.. hanya gambar scan masa saat2 terakhir kita bersama masih menemani ibu.. melepaskan kerinduan ibu pada anak ibu..ketahuilah anakku.. yang ibu sayang sangat2 pada anak ibu.. saat bila ibu tahu yang ibu pregnant.. sehinggalah ibu sarat membawa anak ibu kemana sahaja ibu pergi..dan ketika anak ibu dilahirkan.. ibu sentiasa kenang kembali apa yang berlaku dulu.. xkan ibu lupakan sampai bila2 saat itu.. indah sekali… indah ketika mengandungkan mujahid…hanya coretan ini dapat ibu luahkan isi hati ibu nak…yang setiap saat dan ketika..mujahid sentiasa bermain2 di fikiran ibu…

mujahid.. andai kata mujahid tahu isi hati ibu.. doakanlah abah dan ibu panjang umur yer sayang… doakan kebahagiaan kami.. doakan agar hubungan kami diredhai ALLAH.. doakan kami ada zuriat lagi… doakan hubungan kami diberkati…ketahuilah anakku.. sungguh perit ibu memendam perasaan ibu yang… IBU SAYANG SANGAT PADA MUJAHID…

23/08/2011
RABU
11.00AM

Sunday, 21 August 2011

luahan hari ni...

tahlah.. banyak yang ibu nak coretkan... tapi otak x leh fkir.. penat sangat2... sebab keje hari ni dan semalam...hmm.. tadi abih keje terus keluar umah jalan2 ngan abah...pastu pergi bazar ramadhan... tiba2 mata kami tertumpu pada seorang baby.. abah kata macam muka anak ibu... mujahid.. Ya Allah. comelnyer...masih lagi bermain2 difikiran ibu wajah yang ibu pandang tadi...hmm.. x perlah.. ada hikmah apa yang berlaku.. ibu nak luahkan.. baru hari nie dan semalam ibu keje.. abah dah macam cacing kepanasan..hehe.. cmnerlah kalau nak dok kl nanti.. lagi bz.. sabtu ahad perkara wajib untuk bekerja... kdang2 malam pun kerja jugak...hmm.. kat cni tenang lagi... bz juga tapi x selalu... so... abahnyer... fkir2kanlah kalo nak ibunyer bertukar ke kl... nak wat cmner.. dah keje ibunyer cmni... berkhidmat untuk bangsa dan negara.. kalo x.. x menyala ler lampu kat umah orang...hmmm...

kalau ada anak ibu.. x tahulah cmner ibu nak bahagikan masa antara kerja ngan mujahid nanti...ibu x leh lakukan sendirian.. ibu yakin.. bila abah dah dapat tukar cni... mungkin ada rezki kami nanti... dikurniakan zuriat lagi.. tapi bila... bila lah abahnya nak tukar kat cni.. sepanjang bulan ramadhan ni.. x ptus2 ibu berdoa tau.. moga2 Allah makbulkan doa ibu.. amin....

Sunday, 14 August 2011

duka...

ibu rindukan anak ibu...
mujahid... hadirkanlah dirimu dalam mimpi ibu nak....
setiap hari ibu berdoa agar dapat berjumpa dengan anak ibu..
walaupun ia cuma sekadar mimpi...tertapi.. ia amat bermakna buat ibu.. ibu semakin lupa akan wajah anak ibu...ibu cuma x kan lupa renungan mata anak ibu saat ibu melahirkan mujahid...
 sedar x sedar... sudah hampir 3 bulan mujahid meninggalkan ibu dan abah... mujahid meninggalkan kami pun tanpa kehadiran sesiapa disisi.. sedihnya hati ibu.. tau2 ibu sampai wad jer... doktor bagitau yang mujahid dah x der...hmmm...

bila orang tanya.. usah dikenang benda yang dah berlalu...yer... kalo boleh ibu x nak kenangkan.. sebab sakitnya hati ni.. seksanya jiwa.. tapi lagi ibu cuba untuk lupakan perkara yang dah berlalu.. semakin ibu semakin sengsara..semakin terseksa hati..dan akhirnya ibu biarkan segala kenangan kita bermain dalam minda ibu...ibu lepaskan pada coretan blog ibu... ibu nak coretkan segala2 perasaan ibu.. agar ibu dapat lepaskan segala kesedihan ibu... yang ibu terlalu rindukan anak ibu..mujahid...









Friday, 12 August 2011

air mata ini...

dulu masa dalam pantang.. air mata ni.. susah sangat nak keluar.. aku fkir aku insan yang kuat... mampu memujuk husband suruh bersabar..bila dia menangis terlalu rindukan anak ibu.. mujahid...tapi aku...rasa tenang jer... tahlah.. rasa macam x der aper2 berlaku.. sedangkan waktu tue aku baru jer kematian seorang anak yang aku paling sayangi...

tapi kini... sejak masuk kerja.. hari2 air mata ni nak mengalir jer... tengok pada perkra yang mengingatkan sesuatu pasti mengalir air mata... bukan sebab xredha dengan pemergian anak ibu.. ibu redha nak.. tapi tahlah..nak wat cmner...dah air mata nak keluar.. biarkanlah ia keluar.. nanti ibu legalah lepas tue... dan ibu pasti akan menangis bila abah dah mula start bercerita macmner abah jaga mujahid dulu... ibu menangis sebab ibu sedih dengan keadaan abah.. walaupun ibu yang mengandungkan mujahid selama 9 bulan dibawa kehulu kehilir.. tapi ibu dapat tengok mujahid kejap jer.. x macam abah.. setiap masa dan saat memerhatikan tingkah laku mujahid.. sudah pasti dia x kan lupa sampai bila2...

kini, ibu dah faham perasaan abah kenapa abah selalu menangis.. ibu dah boleh selami perasaan abah... kenapa abah selalu menangis... rupa2nya begitu perit perasaan ini... rasa terseksa bila ditahan air mata ni....selagi air mata ini x keluar selagi itulah jiwa terseksa... dan akhirnya.. setiap hari... bila ibu drive kereta jer.. ibu pasti akan menangis.. hampir setiap hari.. ibu menangis bukan bermaksud ibu lemah... tapi sebab air mata inilah kekuatan ibu untuk ibu meneruskan liku2 kehidupan ini...semua perkra yang ibu lakukan pasti akan keluarkan air mata....hmmm...

kisah hari ni...

anak ibu, mujahid.. banyak yang ingin ibu luahkan... ibu baru jer balik dari berbuka puasa bersama dengan anak yatim... ibu sampai jer anak2 yatim baru tiba... tahlah.. tahun ni x macam tahun2 lepas... bila ibu pandang jer muka diorang.. ibu jadi sebak... ibu rasa sedih sangat2...sayu hati ibu memandang diorang... teringat masa ibu dalam pantang.. ibu terlalu rindukan anak ibu sampaikan ibu bagitau kat abah yang ibu nak ambik anak angkat... ibu teringin sangat waktu tu nak belai baby.. nak peluk.. nak cium.. nak bagi sepenuh kasih sayang... tapi apa yang ibu harapkan semuanya berkecai... semuanya hanya tinggal kenangan... abah x bagi.. abah suruh banyak2 bersabar....abah nak anak sendiri... x perlah.. ibu cuba untuk pendamkan perasaan.. memerhatikan sahaja telatah anak2 kecil yang lain... ibu teringin sangat buat macamner ibu lain buat.. bergurau senda...

mujahid... semakin lama ibu hidup...semakin kuat daya ingatan ibu pada anak ibu... setiap hari... kdang2 ibu terbayangkan saat pandangan terakhir anak ibu memandang ibu...ibu x sangka nak.. itulah kali terakhir ibu memandang anak ibu...saat selepas ibu melahirkan anak ibu....sampai ke hari ni.. walaupun ibu dah habis pantang.. masih terasa lagi tendangan anak ibu dalam perut ibu... ibu pegang perut ibu erat2 sebab terlalu rindukan anak ibu...

kehidupan ibu.. tahlah nak.. ibu semakin sepi dikalangan kawan2 ibu.. ibu semakin kekok untuk bergurau senda dan berkata2...hanya abah sahajalah tempat ibu untuk ibu bergurau senda,, tempat ibu buat lawak.. sebab abah sorang jer tahu isi hati ibu macmner... 5 hari ibu menyepikan diri... dan 2 hari masa ibu bersuka ria untuk abah...begitu jugak dengan abah..

dulu masa dalam pantang.. ibu teringin sangat nak pegang baby... tapi x kesampaian hajat ibu nak..tapi sekrang.. bila ibu dan abah dah merasa pegang baby.. ibu rasa sedih dan sebak sangat2... ibu x dapat nak tahan perasaan bagi baby kat abah suruh pegang..hmm... lepas tu.. dekat seminggulah ibu dan abah menangis..huhu... sama2 menangis.. x der saper nak pjuk... pjuk sendiri2 ler....

hari ni...hari yang ke 12 ibu berpuasa.. kalau ada anak ibu.. x derlah ibu sesepi ini.. ibu sendirian..makan sendiri... tdur sendiri... balik umah jer.. tengok tv... tv yang tengok ibu.. ibu cuma pandang kaca tv jer.. bila rasa nak mengantuk.. ibu tdur...pastu bangun tdur.. menung kejap..hmm.. lepas tue tunggu masa nak pergi kerja.. hmm.. begitulah rutin ibu hari2.. kecuali hari jumaat sabtu dan ahad.. hari tu.. hari ibu berceloteh... tahlah.. macam2 benda yang ibu bercerita kat abah..macam bertih jagung jer..hehe... bila ibu tertdur... abah kacau ibu... pastu bila abah tdur...ibu plak kacau abah..pastu kalau rasa bosan jalan2.. pusing ipoh...hmm.. terasa kejap jer bersama dengan abah...k lah.. lega ibu dapat luahkan isu hati ibu.. walaupun ayat tunggang langgang..hehe

Saturday, 6 August 2011

Kanak-Kanak 10 Tahun Beraksi Seperti Orang Dewasa Dalam Majalah VOGUE, Cetus Kejutan




Sesiapa yang pernah membaca atau menyelak-nyelak majalah VOGUE pasti tahu bagaimana model-model seksi ditampilkan dalam setiap shot yang diambil - iaitu gaya seksi dan sensual. Apa kata kini, anda cuba bayangkan bagaimana pula jika gaya-gaya itu diperagakan oleh seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun?


Inilah yang terjadi kepada kanak-kanak ini, Thylane Lena-Rose Blondeau. Gaya seorang model kanak-kanak yang baru berusia 10 tahun yang dipaparkan dalam majalah Vogue Enfants telah mencetuskan kejutan dalam industri peragaan.

Gaya kanak-kanak itu, yang semakin menjadi sebutan dalam arena fesyen telah menimbulkan kontroversi kerana dia memaparkan gaya tarikan seksual seperti individu berusia dua kali ganda umurnya. Thylane telah muncul dalam pelbagai kempen dan imejnya tersebar luas di Internet.

Kejelitaan wajah kanak-kanak dari Perancis itu pernah menghiasi muka depan majalah Vogue Enfants dalam edisi khas.


Dilahirkan di Ivory Coast, Thylane merupakan anak pasangan pemain bola sepak pasukan Perancis, Patrick Blondeau dan pelakon VĂ©ronika Loubry.

Seorang perunding psikologi, Dr. Emma Gray menyatakan bahawa gambar itu menunjukkan kanak-kanak berkenaan didedahkan dalam dunia orang dewasa.

Menurutnya, sebelum kanak-kanak didedahkan dengan dunia seperti itu, orang dewasa perlu mencipta suasana yang memberikan golongan tersebut masa dan ruang selain memupuk perkembangan fizikal serta psikologi.


Lagi aksi-aksi menarik Thylane Lena-Rose Blondeau:

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dunia Keajaiban Makeup Oleh Vadim Andreev






Penggunaan teknik mekap yang betul sudah tentu mampu menghasilkan keajaiban. Namun, bukan semua orang mempunyai skill tersebut. Lantas, penggunaan jurusolek atau makeup artis mampu menjanjikan kerjaya yang lumayan. Di bawah ini adalah mereka-mereka yang telah mendapat sentuhan daripada Vadim Andreev, iaitu seorang makeup artis terkenal di Russia. Beliau sering mendapat permintaan daripada jurugambar, agensi model, majalah dan stesen televisyen di sana.










Lelaki Ini Berubah Menjadi Wanita Cantik dan Jelita




Amat menakjubkan bila mana terapi hormon selama 13 bulan boleh merubah diri anda. Pengambilan hormon ini merupakan sebahagian daripada proses yang perlu dilakukan sebelum pembedahan pertukaran jantina dilakukan. Ini bagi membolehkan 'tubuh' benar-benar bersedia menerima sebarang perubahan kelak. Lelaki ini telah membuat keputusan untuk mengubah jantinanya. Di bawah ini anda akan melihat perubahan lelaki ini sepanjang tempoh itu.