Thursday 14 July 2011

MaKaNaN NaBi AtAu YaHuDi YaNg Di PiLiH



salam semua hari ini nak berkongsi deikit maklumat kepada korang semua tentang permakanan cara orang yahudi dan cara nabi.Orang yahudi ni kita tahu dia orang memang bijak sangat-sangat untuk menipu kita tentang apa saja kalau tak boleh cara kasar dia akan buat secara halus.Dan cara yang paling senang untuk merosakkan agama islam adalah cara yang kita tak perasan sebenarnya.Adakah kita tahu atau pun kita memang tidak pernah ambil tahu.Sebenarnya orang yahudi ni mengikut cara nabi kita makan tapi kita pulak ikut cara yahudi makan.

Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah:

“Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil”


Apakah maksud semua ini korang nak tahu ke tak kena la rajin baca sampai habis.sebenarnya ini tentang produk-produk yang dikeluarkan oleh yahudi cara menyesatkan orang islam kita.Dengan pengeluaran buku sains atau apa saja mengatakan benda ni tak boleh makan, benda ni tak elok makan sebenarnya adalah baik.sila baca tentang produk cara nabi makan dan cara orang yahudi menyesatkan kita dengan pengeluaran makanan dia


1. Kita diajar dalam buku sains dan apa saja tentang maklumat permakanan terbaik memakan vitamin B dan makan makan seperti organ dalaman binatang seperti daging haiwan yang aku tahu ramai sangat suka makan hati ayam.kalaulah korang nak tahu nabi langsung tidak menggalakkan makan hati ayan atau maksud kata lain organ dalaman haiwan disebabkan akan melembapkan otak kita kerana hati mempunyai toksin yang banyak terkumpul dan dineutralkan. So hati ayam adalah tinggi nilai toksin dia.

2.Kita diajar untuk tidak memakan kambing kerana tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita sebenarnya.Buku sains seolah-olah ingin merendahkan pemakanan apa Nabi kita makan.Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

3. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus untuk dimakan walau kita tahu sebenarnya bahaya untuk kita makan, namun ramai yang tidak tahu McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

4. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan kerana banyak cafein la apa la. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu.Cuba tengok Yahudi mereka minum kopi di Starbuck,dan kebanyakan orang dia akan minum kopi. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi ditangan mereka.

5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat contohnya coke dan maggie.Coke tu adalah sangatlah beracun dan macam asid jugaklah merosakkan segala dalaman kita dan tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi).Dan orang kita juga sampai ketagih minum coke atau minuman bergas.

Itu saja ingin dikongsi ada hari lain aku akan update lagi.Diharap korang dapat memberi sedikit penjelasan,kutukan atau kritikan yang dapat dikongsi oleh orang lain juga

2 comments:

  1. Ya betul..sangat sokong...Sebut pasal kambing kak min teringat, baru2 ni pergi umah mak sedara dia buat kenduri ada daging kambing..Ckp kat hubby saya ni tak suka kambing sbnrnya sbb baunya hamis..Tp bila tau faktanya kambing tu antara mknn nabi, Alhamdulillah, ok jer, blh jer makan daging kambing, minum susu kambing...

    ReplyDelete
  2. kambing bagus untuk kesihatan..saya plak selalu sarankan kat husband banyakkan makan kambing..

    ReplyDelete