Monday 30 June 2014

SAHABAT....

aku selalu sndiri.. x taulah kenapa.. kawan datang dan pergi.. teringat seorang sahabat yang bagi aku paling baik sekali... sebab dia mengingatkan aku pada sesuatu...masih tergiang2 kata2nya..."FIZA, ALQURAN NI KENA SELALU BACA... KALAU KITA TINGGALKAN DIA WALAUPUN SEHARI... DIA AKAN MERAJUK LEBIH LAMA DARI KITA..SEBAB TUELAH KITA AKAN TERKIAL2 MEMBACANYA... JADILAH ALQURAN NI SEBAGAI SAHABAT KAMU... WALAUPUN TIADA SIAPA YANG MAHU BERKAWAN DENGAN KAMU".... selepas maghrib...waktu tue dia ajar aku mengaji... waaa... rasa nikmat sangat2 berkawan dengan dia... tiap2 malam dia kejutkan aku bertahajud... huhu...tapi tuelah... dia dapat offer masuk matrik... dan tinggalkan aku sendiri..keseorangan lagi... tanpa siapa pun di sisi...uwaaaa... bila teringat masa tue.. rasa sedih sangat2... selalu jadi mangsa keadaan... aku x kacau pun hidup saper2... tapi tuelah... x tahulah kenapa banyak sangat dugaan waktu tu...dan ALQURANLAH peneman setia aku... start masa dia tegur aku...masa tue aku masuk khidmat negara.... pastu abis PLKN... aku dapat masuk Form 6 kat sekolah bainun.... sama gak... sendiri lagi.... hari2lah menangis... 6 bulan bertahan pastu dapat PUO... aku pun masuklah PUO... pastu habis PUO...kerja kilang...jadi kerani 6 bulan... pastu operator 6 bulan...pastu QC setahun... tapi kesimpulannya.. walau dimana saja aku berada... aku sentiasa mencari2 siapalah orang yag serasi dengan aku ni.... x der saper ker nak kawan dengan aku....tanpa aku sedar...ALQURANLAH...teman yang selalu bersama dengan aku.. walau di mana saja aku berada...walaupun aku dah kahwin...masih setia bersama dengan aku... terima kasih sahabat...maryam jameelah...sebab ingat pada aku... erti SAHABAT SEBENARNYA....

No comments:

Post a Comment