Monday, 30 June 2014

hari ke 28 aku berpantang...

alhamdulillah... hari ni genap 28 hari anak ibu... sihat dengan jayanya... setelah 4 hari tidur umah mak mertua... banyak ragam dan asam garam yang berada di dalam rumah tue aku tau... macamner diorang menjaga anak buah aku... aniq... dia x nakal... cuma biasalah anak lelaki... mesti dengan cara kelakiannya...hehe.... banyak info yang aku tau sikit2 tentang anak lelaki... dan bila aku tengok dia... adalah normal.. sekrang2nya dia petah berkata2... dan cerdik... cuma agak hyperatif ckit jer... kadang2 aku keciankan dia... bila dia lakukan sesuatu di luar jangkaan.kena pukul dengan teruk..huhu...kadang2 aku geram juga.. bila dia kacau sakinah...dia ingat anak aku ni.. anak patung kot... bila tarik2 kaki tangan... picit2 kepala...baling barang kat anak aku huhu.... tapi nak wat cmner.. dah namanya budak... bukn tau apa2 pun..so.. fiza... kalo ko dah tau dia tu budak2 lagi...kadang2 ko marahkan jugak dia... cm tue ker cara ko nak didik anak nanti... mungkin ko x sedar kot yang dia sebaya arwah mujahid... kalolah dia masih ada... bukankah dia sebaya aniq..dan macam tue ker yang ko didik anak ko...dah.. lepas nie.. control kemarahan tau...jangan nak marah x tentu pasal lagi... yang ko marah tue.. orang yang di jamin oleh Allah yang dia akan masuk syurga sebab x akil baligh lagi...masih x boleh nak bezakan antara yang baik dan buruk...bukannya orang yang sebaya ko... cuba ko bayangkan bila umur ko macam tue... ada orang marah kat ko... mesti ada perasaan dendam dalam dirikan..hmmm... jadi kesimpulannya...SABARLAH HATI...huhu...(PeSaNaN UnTuK DiRi SeNDiRi)

No comments:

Post a Comment