Sunday 22 June 2014

hari ke 21 aku berpantang...

alhamdulillah aku selamat melahirkan seorang khalifah islam... yang diberi nama NURSAKINAH...cahaya ketenangan...huhu... semoga nama yang ibu berikan ini...anak ibu tenang menghadapai segala dugaan dan liku2 kehiudpan bila dewasa nanti...sebagainama nama ibu NURHAFIZA...cahaya pelihara...Allah pelihara IBU walau dimana saja ibu berada...huhu.... aku selamat melahirkan zuriatku pada 3/6/2014 bersamaan 5 syaaban 1435H 7.24pm...ketika azan maghrib berkumadang... setelah 5 hari aku berada di wad menahan kesakitan contraction tapi jalan x buka... air ketuban leaking...pastu doktor mengesahkan yang aku di jangkiti virus GBS positive...akhirnya takdir Allah... aku ditakdirkan melahirkan zuriatku secara Czer juga... memang sedih sangat2...sebab aku teringin nak anak ramai... tapi nak wat cmner... sebaik2 perancangan.. perancangan Allah lagi hebat... lagipun doktor dah bagi peluang 3 hari..kalo jalan x bukak jugak terpaksa emergancy operation...huhu... doktor x bagi induce sebab contraction... takut memudaratkan aku dan baby... huhu..sehari sebelum czer...semalaman aku x tidur dan menangis agar jalan buka... tapi x buka juga...tapi x perlah... yang penting..alhamdulillah.. aku dan baby selamat... dan baby yang keluar beratnya 3.5kg... besar dengan jayanya... 10 hari jer demam kuning... tapi demam ckit jer... penyakit lain yang timbul hanyalah sakit mata jer... tapi 2 hari jer... dan skrang alhamdulillah... mata dah ok... perkembangan nyer.. berkembang dengan maju... hari pertama keluar dah bising... huhu... bukan menangis.. tapi macam baby nak sembang pun ada...merenung aku seolah2 ingin menceritakan pengalaman yang dia alami... huhu.. terasa takjud pun ada... pastu alhamdulillah... 3 minggu berlalu.... mudah untuk menjaga sakinah... ada juga berjaga malam.. tapi kejap jer.. pastu dia tidur balik.. dan kalo sakinah jaga... dia hanya melayan dirinya sendiri... x kacau pun ibu tidur.. kecuali nak susu jer... apa2 pun.. hari2 yang dilalui... tersangatlah indah...alhamdulillah YA ALLAH.. setelah hampir 6 tahun kami sabar menanti dengan kehadiran zuriat...kini engkau makbulkan permintaan kami..semoga hari esok lebih indah dari hari ini...amin...

No comments:

Post a Comment