Monday 20 January 2014

dilema ibu sendiri....

"kalau kamu ada anak perempuan biar dia degil macam kamu.. pastu kalo dapat anak lelaki kurang ajar macam kamu jugak"...masih tergiang2 kata2 adik aku.. aku betul2 terasa dan terkesan dengan kata2 dia.. kalo aku nak jmper mak pun.. aku pastikan yang aku x kan jumpa dia.. tahlah.. rasa sebak.. sedih.. dan macam2 lagi perasaan... apa salah aku.. aku x kacaupun hidup diorang... dan bukan aku slalo datang sana pn... x kan kerana kisah dulu.. aku x nak bagi motor... sebab dia nak guna kerja.. dia berdendam dengan aku.. ko tau x motor laki aku rosak..pastu bila aku x bagi kata aku lebih pentingkan laki aku dari diorang... perkara dah berlalu... dah macam2 ko buat kat aku... dan sampai anak aku meninggal pun dulu.. bukan ko nak tenangkan diri aku yang tengah srabut waktu tu... malah hina aku lagi... macam aku ni sampah masyarakat... korang tau x yang aku ni kakak ko.. kakak kandung ko sndiri..tahlah... mungkin betul kata hati aku.. jangan selalu sangat datang sana.. nanti lebih enyakitkan hati dan sengsara...maaflah kalo aku kurang datang sana.. aku kurang sebab sikap korang... datang salah.. x datang pun salah...las2.. lebih baik aku buat pilihan sendiri.. yang x bagi aku stress dan lupakan apa yang berlaku... satu2 masalah timbul... hmmm... x perlah.. buatlah aku macam2... disebabkan aku backup laki aku.. dah kahwin.. tentulah aku utamakan laki aku... dan mak kena faham... mak pun sama juga... walaupun sikap ayah teruk tapi mak tetap mengutamakan laki mak... walaupun yang banyak berkorban atukkk.. kecian atuk.. tengah uzur.. ada mak datang ziarah dan tengok... xperlah... tengah ni aku sorang jer yang kawin.. korang nampak aku jer yang teruk... tapi korang kena ingat.. fitrah manusia berkeinginan untuk berkahwin.. esok2.. korang dah kahwin.. baru korang tau.. mana satu yang lebih penting... aku pun malas nak bising dan buat kecoh.. selai aku boleh diam.. aku diam jer apa yang korang buat kat aku....

No comments:

Post a Comment