Sunday 14 August 2011

duka...

ibu rindukan anak ibu...
mujahid... hadirkanlah dirimu dalam mimpi ibu nak....
setiap hari ibu berdoa agar dapat berjumpa dengan anak ibu..
walaupun ia cuma sekadar mimpi...tertapi.. ia amat bermakna buat ibu.. ibu semakin lupa akan wajah anak ibu...ibu cuma x kan lupa renungan mata anak ibu saat ibu melahirkan mujahid...
 sedar x sedar... sudah hampir 3 bulan mujahid meninggalkan ibu dan abah... mujahid meninggalkan kami pun tanpa kehadiran sesiapa disisi.. sedihnya hati ibu.. tau2 ibu sampai wad jer... doktor bagitau yang mujahid dah x der...hmmm...

bila orang tanya.. usah dikenang benda yang dah berlalu...yer... kalo boleh ibu x nak kenangkan.. sebab sakitnya hati ni.. seksanya jiwa.. tapi lagi ibu cuba untuk lupakan perkara yang dah berlalu.. semakin ibu semakin sengsara..semakin terseksa hati..dan akhirnya ibu biarkan segala kenangan kita bermain dalam minda ibu...ibu lepaskan pada coretan blog ibu... ibu nak coretkan segala2 perasaan ibu.. agar ibu dapat lepaskan segala kesedihan ibu... yang ibu terlalu rindukan anak ibu..mujahid...









5 comments:

  1. Just keep on writing all your heart.
    Orang tak akan paham apa yg kita lalui sbb diorang x merasa apa yang kita sabar. People can keep on saying sabar sabar sabar but for we ourself, it's a big step to take. Just take a little step pelan2. Insya Allah.

    ReplyDelete
  2. sangat2 agree dengan adli, bila kita rasa sedih, rasa rindu orang hanya boleh kata "sabar".It's an easy word to say but kita yang melaluinya ni hanya Allah yg tahu perasaan ni.

    Namun, sama ada kita bersedia atau tak, kita perlu cari 'kekuatan' dan 'kesabaran' tu demi kebahagiaan kita dan ahli syurga kita di sana.Selalu pujuk diri bahawa ganjaran disebalik 'sabar' tu amat besar untuk kita satu masa nanti.

    Yana juga masih cuba dan terus mencuba untuk sabar dan tabah(walaupun hakikatnya hati ni masih rapuh).Sometimes feel okey and sometimes rasa rindu sesangat.

    Pernah sekali tu yana solat sambil menitis air mata sebab tak tahan sangat menanggung rindu.Baca yassin dgn suara yg tersekat2 sebab terlalu sebak rindukan arwah.Doa yg tak pernah putus padaNYA moga Allah beri kekuatan pada kita yg sedang diuji ni.

    ReplyDelete
  3. You are not alone..kalau nak sembang atau kongsi perasaan, boleh contact mana-mana Mama of Angels k.

    Mel setuju dengan Adlie, write your heart out. Bagi Mel, wujudnya blog sempena baby Aqeel telah membantu untuk mengharungi hari-hari yang mencabar, sebab ramai kawan-kawan yang menyokong dan memberi kata semangat.

    Mel doakan supaya Mama Mujahid sentiasa tabah, kuat dan sabar mengharungi semuanya. Amin

    ReplyDelete
  4. Anis, tetiba yana pun sedih teringatkan arwah siti hawa.Moga mereka tenang dan berbahagia di sana.Insyaallah..ada kegembiraan disebalik kesedihan kita hari ini

    ReplyDelete