Saturday 6 August 2011

BUDAK DALAM NI..



Orang terlalu ramai di dalam sebuah bas. Tiba-tiba naiklah seorang wanita muda mengandung. Lalu dengan sopan dia berkata kepada seorang lelaki yang sedang duduk di sebuah kerusi. "Encik bolehkah bagi saya duduk?? Saya berdiri tak apa, tapi budak dalam ni...". Lelaki tu pun memberikan tempat duduknya kepada wanita tersebut.

Kemudian lelaki itu pun mengeluarkan rokok dan menghisap rokok, lalu wanita itu itu berkata, "Encik, boleh ke encik tidak merokok? Saya tak apa, tapi budak di dalam ni..." Lelaki itupun dengan tersipu membuang puntung rokok tersebut. Tetapi di dalam hatinya membara, geram betul pada wanita itu. Sudahlah terpaksa beri tempat duduk, ini dia boleh tegur pula aku yang ingin merokok. Fikiran lelaki itu ligat mencari idea macam mana nak kenakan wanita itu pula.

Kemudian, tiba-tiba angin bertiup maka terselaklah kain wanita itu, dan menampakkan pangkal pahanya yang putih melepak itu. Maka dengan spontan lelaki itu berkata, "Cik Puan, boleh tak cik puan tutup kain cik puan. Saya tak apa, tapi budak di dalam (seluar) ni tak boleh...."

No comments:

Post a Comment