Monday 14 May 2012

Dimana aku...

hari ni kalo ikut plan kerja kat pengkalan industri.. wat wiring.. ada masalah kat NER( neutral earthing resistor)..hehehe... dah pandai pun fiza.. blaja maa... hmm.. selepas apa yang terjadi hari tu.. banyak yang aku fikirkan... betul ker salah aku.. apa salah aku... kat mana silap aku.. hmmm... Ya Allah.. Tunjukkanlah pada hambamu yang serba kekurangan ni... tentang kelemahan diri hambamu ini.. tentang apa yang hambamu ini x pasti.. tentang apa yang berlaku pada diri hamba.. engkau lebih mengetahui isi hatiku ini Ya Allah.. amin... tadi. masa tengah makan... aku terpandang seorang lelaki yang tengah cat kat atap.. hmm. pastu ada kereta mewah lalu.. x der apa2 istimewa pun. tapi naper hati aku tersentak yer.. apa yang gerak hati aku ingin sampaikan... hmmm... tahlah... mungkin orang kaya dan orang miskin yang serba kekurangan..hmmm.. yang ada kereta dan dia plak pkai motor...huhu... aku teringat kata2 seorang penceramah... itulah yang aku pegang selama ini... JIKA KITA MENGEJAR DUNIA...DUNIA AKAN LARI TAPI JIKA KITA MENGEJAR AKHIRAT... DUNIA AKAN KEJAR KITA... sebab tu kenapa kebanyakan orang yang berilmu dan beragama Allah limpahkan kurnia rezki kepadanya.. sebab KEKAYAAN itu adalah satu UJIAN.. bukannya nikmat... semakin kaya hidup kita.. semakin besar dugaan ujian yang perlu kita tempuh.. ckuplah sekdar rezki yang berpatutan... kita boleh ingat ALLAH...bila kita dalam keadaan serba kekurangan.. kita akan menangis kerana Allah bila kita rasa susahnya hidup..kita akan ingat Allah tiap apa yang kita lakukan kerana kita susah.. tapi bila kita senang.. mampukah kita untuk memikirkannya...hmm... fikir2kanlah apa yang berlaku pada diri kita sekrang... aku sedar sebab aku dah rasa nikmatnya susah dan sengsaranya senang.. bila aku senang.. sembahyang pun tunggang langgang... main redah jer... tapi bila susah.. nikmatnyer ketenangan hati ni... naper nak senang kalau senang itu menykarkan hubungan kita dengan Allah.. aku pelik bila aku sampaikan pada orang yang aku x suka kaya.. apa yang diorang akan jawab... HANYA ORANG GILA JER YANG AKAN KATA MACAM TU.. ORANG GILA PUN NAK SENANG... KENAPA PLAK X NAK SENANG.. aduhai... salah ker ayat yang aku ingin sampaikan ni... hmmm.... kenapa plak perlu aku bersusah payah untuk kumpul duit sebanyak yang mungkin.. andaikata kesenangan itu membuatkan aku semakin jauh dariNya... tak.. ckuplah dengan apa yang aku ada... Allah yang maha esa... aku semakin Cinta PadaNya... terdetik dihatiku luahan dengan nama Allah.. boleh menitis air mata aku... alhamdulillah Ya Allah... hati aku masih hidup lagi untuk mengingatiMu... Ckuplah Allah bagiku yang tahu isi hatiKu... ckuplah Allah yang tahu siapa diriku... ckuplah Allah segala2Nya...subahanallah....

No comments:

Post a Comment