Tuesday 21 February 2012

Gerammm...Grrrr...!!!

TERIMA KASIH YA ALLAH.. kerana telah sedarkan aku.... bila aku membaca AlQuran.. terbit sifat riak dalam diri aku.... huhu... pastu bila aku habis membaca seorang kakak menegur aku.. lajunyer baca.. betul ker tajwid... kalo x tahu jangan baca berdosa..huhu... rasanya kerdilnyer dunia ini.. siapa yang ingin menegur aku begitu..jika Allah x utuskan seorang insan lain untuk menyedarkan aku yang bacalah kerana Allah bukan kerana manusia.. malunya aku waktu... aku malu bukan sebab aku silap kerana tajwid x betul.. tapi disebabkan kelalaianku padamu... ayat tue dah banyak kali aku dengar masa kecil dulu.. mak aku selalu tegur.. jangan baca alquran kalau x tau tajwidnya.. tapi aku pekak.. aku baca jugak... KENAPA AKU BACA?? sebab semakin aku baca semakin syahdunya diriku denganMu Ya Allah... semakin tersentuhnya hati dan perasaan ku bila aku mengalunkan mukjizatMu Ya Allah..semakin rinduNya aku PadaMu... dan perasaan CintaKu muncul dalam diri.. sejak dulu lagi.. bila aku ada masalah.. AlQuranlah luahan hatiku..akhirnya ketenangan yang terbit dalam Diriku...kenapa aku PEKAK apa yang Orang lain bagitau...sebab diorang bukan tuhan menentukan dosa atau pahala... aku x kan bagi sesiapa pun dosa pahalaku pada sesiapa..selama ni pun tanggung sendiri jer...Selama ni... ada perkra yang lagi jahat aku buat... x der saper yang tegur pun.. dan biarkan aku seorang terkapai2...sampai Allah bagi aku musibah baru aku sedar... x der saper pun nak ingatkan aku.. aku tahu.. disebabkan kerana sikap buruk aku.. jadi perbualan GOSIP yang paling best untuk di perdebatkan... x kan hanya sebuah ALQuran saja... disebabkan aku baca lagi nak jadikan satu isu yang aku baca x betulll....huhuhu.. lantak ler apa nak jadi.. yang tenang aku sorang.. bukan korang pun... aku nak menangis ker, nak cinta ker sayang ker..bkan depan korang pun....apa2 jelah..pelik dunia sekrang..

1 comment:

  1. assalamualaikum, moga Allah jauhkan kita dari fitnah dunia dan akhirat. salam kenal :)

    ReplyDelete