Saturday 6 April 2013

hanya padaMu.....

masih banyak kelemahan diri aku yang perlu di perbaiki lagi... banyak sangat2.. semakin aku dekatkan tentang kehidupan..semakin aku rasa diri semakin lemah dan tenggelam dengan diri sendiri... dan semakin banyak yang aku fikirkan tentang diri aku... dan apa yang perlu aku lakukan untuk manfaatkan kehidupan ini.... jari jemari...menekan keyboard... tanpa arah tuju... yang hadir dari di dasar lubuk hati.. biarlah hati yang menluahkan kata2...apabila bibir penat untuk berbicara.. berbicara tentang kehidupan....kadang2 minda berfikir... kenapa apa yang berlaku minggu ni... Allah bukankan hijab pada aku.. kenapa aku perlu tahu tentang kehidupan alam ini... apabila bulan mengambang dan aku memerhatikan di langit nun di sana... INDAH SEKALI... seolah2 macam bulan itu melihat aku... apa yang ada di sana sehingga aku tertarik pada keindahan yang Allah ciptakan itu...subahanallah.... cantik sungguh ciptaan Allah...





banyak persoalan yang bermain di inda.. kenapa dan bagaimana... benarkah... realitikah atau fantasi... hmmm...hari demi hari...masa terus berlalu... menanti penuh harapan yang kian membara mengunung tinggi kini... semakin lama semakin sikit demi sedikit... punah... dek kerana harapan hanya harapan... kini aku hanya berserah pada Allah... dengan secebis keyakinan padaNya... itu yang mampu aku lakukan padaNya.. bertawakal kepada Allah... setiap hari minda berfikir... bilakah tiba masaNya itu... tahlahh.... aku pun x tahu... apa yang aku tahu dan pasti.. apa yang berlaku pasti ada tertulis di dalam lut mahfuz...dan aku yakin...dengan kudrat naluri hatiku... waktu itu pasti akan berlaku... menanti dan terus menanti dengan penuh debbaran.. semoga hari esok lebih bersinar dan gemilang bercahaya... dibawah Nur Mu....

No comments:

Post a Comment